måndag 23 januari 2012

Att förda barn


Det börjar vara dags att läsa på inför förlossningen nu känner jag. 
För mig är det väldigt viktigt att ha kunskap om alla steg i födseln, eventuella händelseförlopp, smärtlindring m.m för att känna mig trygg inför förlossningen. Jag har en viss rädsla inför smärtan jag kommer möta, samtidigt som jag ser fram emot att vara med om en förlossning. Men för att jag inte ska få panik den dagen jag ligger där så vill jag ha så mycket information som möjligt. Så dessa två böcker har inhandlats idag. 

2 kommentarer:

  1. Ja tummen ner för magsjuka. Men jag skyller det på graviditeten, gick över jättefort!

    jag har också köpt på mig böcker, är som dig och vill känna mig påläs för vad som komma skall! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. rekommenderar VARMT boken "att föda". Är skriven av en väldigt kunnig barnmorska och jag läste den själv. Är i pocketform och jag har den iaf du vill låna?

    SvaraRadera